neděle 26. ledna 2014

Retuše a démoni

Z kultury. O mých dvou hudebních objevech tohoto týdne.

Pokud se trochu aktivně pohybujete na sociálních sítích, nemohli jste minout tohle video:


Holka s uměleckým jménem Boggie zpívá a během toho ji zručný grafik upravuje k nepoznání. Oba krajní stavy jsou samozřejmě přehnané pro zdůraznění kontrastu, ale technicky je to moc pěkně udělané a někdo si s tím fakt vyhrál.

Většina lidí se při koukání na tohle video soustředí na retušovací triky a zpěvačku, která si u toho moc hezkým hlasem stěžuje, proč by se kvůli někomu měla měnit, vnímá víceméně v druhé linii.

Když jsme tohle video rozebírali na FB chatu, dozvěděl jsem se mj., že "jasně, že je hezká, je to Francouzka". Mně teda přišla na Francouzku hezká až moc :) A trochu jsem zapátral na těhletěch internetech.
Naše milá Francouzka je ve skutečnosti Maďarka s kouzelným jménem Boglárka Csemer. Zpěvu se věnuje už odmalička a Boggie si říká od roku 2012, kdy natočila své první album. Zpívá francouzsky, anglicky a pochopitelně maďarsky. Mimochodem originál výše zmíněné písničky:


Pokud vás tahle dívka zaujala, projděte si třeba její Youtube kanál.

-----

Na druhou slečnu mě přivedl při zapálené debatě nejen o hudbě v Klubu Újezd někdy kolem druhé hodiny ráno kamarád, který na ni náhodou narazil na nějakém fesťáku a oblíbil si ji:


Multikulti mladá žena (narozena v Jižní Africe, žila v Botswaně, pak dlouho v Dublinu, dnes pro změnu v Berlíně) jménem Candice Gordon má hodně silný, na první poslech pro někoho možná až nepřátelský projev, který ale třeba já můžu. Neuvádím ji tady do kontrastu s Boggie schválně, prostě jsem obě tyhle holky objevil ve stejnou dobu a kontrast přišel sám.

Škoda teda, že jsem se o ní nedozvěděl dřív, v listopadu měla v Praze koncert. Tak snad se zase ukáže.
Umí se totiž pěkně rozjet a pak se nejeden ostřílený chlap zapotí :)

(Omlouvám se, ale tohle video jsem prostě nedokázal vložit jako video. Nevím, kde dělám chybu)

I u Candice si můžete v případě zájmu prosvištět její Youtube kanál.


Tolik dnešní okénko z kultury. Ostrý obraz a dobrý zvuk!

1 komentář:

  1. To první není zrovna můj šálek čaje (kávy), ale za ten druhý odkaz dík, bookmarkuju si.

    OdpovědětVymazat