neděle 5. ledna 2014

Po stopách Samotářů

Tak trochu jiná procházka Prahou.

Celé to byl vlastně Lenčin nápad. Koukali jsme spolu na Samotáře a jak párkrát přičichla ke geocachingu, upozornila mě na existující stejnojmennou trasu. Odtud už byl jenom krůček k tomu vydat se o prvním volném víkendu do pražských ulic na místa, kde se odehrávají venkovní scény tohohle legendárního filmu.

Lovení kešek mě nikdy neoslovilo, takže věci jako opisování čísílek z dopravních značek a tak jsem nechal na své společnici. Mě samotného bavilo hlavně objevovat v reálu jednotlivá místa z filmu a zasazovat si je do své mentální mapy Prahy.

Z prvních několika náhodných cvaknutí mobilem se zrodila myšlenka zkusit vyfotit jednotlivé lokace pokud možno stejně jako jsou na screenshotech z filmu (ty screenshoty a popisky k nim jsem si dovolil převzít z výše zmíněné stránky na geocashing.com, snad se na mě nebude nikdo zlobit). Ne vždycky se mi to povedlo, ale nakonec jsem se rozhodl ublognout výsledek téhle "fotoreportáže". Raději předem upozorňuju, že tenhle článek je míněn spíš jako zajímavost a možná inspirace, jak taky můžou vypadat toulky Prahou, rozhodně ne jako přehlídka kvalitních fotek :)


A zde tedy jednotlivá místa z článku a filmu, seřazená chronologicky:


1) 10 - Hanka s Petrem odcházejí z domova a loučí se. Jak se později ukáže, každý míří na rande s někým jiným a přitom spolu.

Dům se nachází v ulici U milosrdných, kousek od Nemocnice Na Františku. Dveře jsou trochu počmáranější, ale jinak se za ty roky od natáčení filmu nezměnil:



2) 06 - Robert úmyslně přivádí Petra na schůzku s novou dívkou, ze které se vyklube Petrova Hanka. Tu zase pozval na seznámení s novým klukem. Po třech letech chození dozajista patová situace. Robert si v podrazáckém chování opravdu libuje.

Malé náměstíčko na malostranském břehu řeky, kousek od Karlova mostu. Pár budov změnilo fasádu a přibylo dopravního značení (to je mimochodem vidět na více fotkách). Teprve jsem se rozcvičoval, takže úhel je úplně šejdrem :)



3) 03 - Při stěhování projíždějí Jakub s Hankou kolem havarovaného auta, zastavují a běží k němu.

Nábřežní ulice pod Jiráskovým mostem. Ano, bylo by asi víc cool fotit to v noci, ale nemám čím. Byl tam celkem provoz a mně se nechtělo postávat v jízdní dráze. Později už jsem byl smělejší (viz níže):



4) 07 - Ondřej, který kdysi chodil s Hankou a je jí pořád posedlý, ji "náhodou" potkává na rohu a snaží se Hanku přesvědčit, že by s ním měla začít zase chodit.

Příslušný dům na Dražického náměstí jsme našli bez problémů - ale jak udělat takovouhle fotku? Nezbylo než se vydrápat nahoru na Malostranskou věž Karlova mostu. Stejné řešení předpokládám zvolili svého času filmaři. Zajímavé, v co se proměnil původní sloup :)




5) 09 - Bar, ve kterém pracuje Vesna. Hanka přichází na udobřovací schůzku s Petrem a vinou Roberta ho zastihuje pro ni v tu chvíli v nepřijatelné situaci. Řeší to naštvaným spěšným odchodem.

Onen bar asi netřeba modrým představovat, je to samozřejmě La Casa Blů. Je v Kozí ulici a kdyby Petr opravdu bydlel v tom domě U milosrdných, měl by to sem jen pár kroků :)



6) 05 - Vesna s Jakubem scházejí dolů po schodech a Vesna začne Jakubovi tvrdit, že prý do Čech přijela, protože chce pozorovat ufo a tady je pro přistání dobrá půda. Jakub se chce okamžitě nadšeně účastnit a radí otevřít si cestovku.

Tyhle schody vedou ze strahovských zahrad nahoru na Petřín. Moc jsem tu fotku netrefil a navíc už bylo šero, brekeke:



7) 04 - Robert cynicky podvede Vesnu, ta pak smutná sedí s Jakubem na zdi a předávají si jointa.

Zeď se nachází ve strahovských zahradách kousek od schodů z předchozího bodu. Bohužel je poměrně vysoká a dostal jsem přibližnou fotku jen pomocí šaškování s mobilem v natažené ruce. Potřebného úhlu bych dosáhl, kdybych se vyškrábal na protější zeď, což jsem teda nedal. V dobách filmu prožívala zeď evidentně lepší časy, i když byla dost počmáraná:



8) 08 - A další "náhodička". Ondřej je tentokrát povzbuzený zprávou o rozchodu Petra a Hanky, kterou Petr - jakožto DJ v rádiu - vypustil do éteru.

Vstupní halu Městké knihovny v Praze asi netřeba dlouze uvádět. Tahle fotka dala paradoxně nejvíc práce (šlo o to zvládnout se tam dostat v době, kdy má knihovna otevřeno, což trvalo několik týdnů):



9) 01 - Hanka se zhuleným Jakubem jedou taxíkem, jízda dopada hlavně pro Jakuba trochu nešťastně.

Vyhazov z taxíku se konal na Palackého mostě blízko pravého břehu Vltavy. Opět narozdíl od filmové scény nefoceno v noci:



10) 02 - Hanka následně Jakuba ošetřuje po pěkné "tečce" od taxikáře.

Proč ho odtáhla až pod vedlejší Jiráskův most, to nevím - možná je v tom nějaká symbolika, na druhé straně tohohle mostu potkali na začátku to nabourané auto a to bylo přece znamení :)



11) 11 - Vykolejený ze smrti matky a svého neutěšeného života si Robert pořizuje psa a vykládá mu svou novou teorii o důležitých 146 dnech randění před sexem.

Dvořákovo nábřeží, u Nemocnice Na Františku. Asi nejvíc adrenalinové focení. Tou dobou už jsem do toho byl celkem zažraný a chtěl jsem věrně zachycující fotku, což znamenalo pohybovat se v jízdní dráze. Jištěn Lenkou zezadu (a poslouchaje její poznámky, že to je stejně jedno, dokud naproti mně nepojede chlap se psem na spolujezdci), udělal jsem nakonec několik odpovídajících fotek:



12) 12 - Jak to začalo, tak to končí. Vesna přivádí Petra na rande s dívkou. U metronomu čeká samozřejmě Hanka. Zůstanou tentokrát spolu? Happyend?

Notoricky známý metronom asi taky není třeba představovat. Tahle scéna je trochu podraz. V okolí není nic, na co by se dalo vylézt pro získání takového úhlu. Museli mít kameru na pohyblivém rameni. Sorry, zvedal jsem ruku, co to šlo:


Tak to by bylo. Podtrženo, sečteno: dvě odpoledne, několik nachozených kilometrů, hromada poťouchlého hláškování ze Samotářů a spousta zábavy. Mé díky!

P. S. Ty výpočty kolem kešky prý nakonec nějak nevyšly, nebo možná vyšly, těžko říct, mezitím byla označena jako dočasně nedostupná a hledat ji teď nemá smysl. To jen kdybyste do toho někdo chtěli jít kvůli ní.

Žádné komentáře:

Okomentovat